Home | Introduction | What's Included | Products | More Info | FAQ's

budkavel: november 2011 kvinnors timberland stövlar billiga

budkavel

tisdag 8 november 2011

Hedersvåld jämställs med barnaga « Avpixlat

Hedersvåld jämställs med barnaga « Avpixlat: Hedersvåld jämställs med barnaga

KULTURRELATIVISM Bahareh Andersson, känd kämpe mot så kallat hedersvåld, har skrivit en artikel på Newsmill om en utställning som just nu pågår i Uppsala. Det är i Fredens hus (!) som en sedvanlig konstellation av kvinnojour och diskrimineringsbyrå lyckats förena allt personrelaterat våld under samma tak. Det har inneburit att både t ex barnaga och vikingar jämställs med hedersvåld.

Tvångsgifte, balkongflickor, mord, misshandel och könsstympning; alla är de härbärgerade i hederskulturen. Oftast är det de hårt kontrollerade döttrarna som kanske börjar leva för västerländskt och kanske t o m skaffar svensk pojkvän. Då vanhedrar hon familjen, speciellt då familjens överhuvud, pappan. Men nyare undersökningar visar också att mamman har en betydligt mer framträdande roll än vad man har trott.

Naturligtvis är det den gamla käpphästen utställningen säger sig vilja belysa: Förutfattade meningar om ras, kön och religion.

Så här skriver Bahareh Andersson om hederskulturen:

Normerna frodas i de etniska enklaverna, där samfund tvingar på ungdomar en hedersmoral som anses skydda mot svenskarnas påstådda jämställdhetskorståg för att assimilera invandraren.

Det är skrämmande att den kulturella makteliten överhuvud taget får tillstånd till en dylik utställning.

I olika delar av världen där antidemokratiska maktsystem är starka och etablerade finns det kvinnogrupper och människorättsaktivister som riskerar sina liv när de utmanar både makten och diskriminerande traditioner. I Sverige finns det många invandrarorganisationer där det i första hand är invandrarkvinnor som motarbetar hedersförtrycket…

Att kulturrelativisterna har en sådan framträdande roll när det gäller att tolka verkligheten på ett så förnedrande och förödande sätt för alla de som kämpar för kvinnors rätt att leva som fria kvinnor, är motbjudande. Det tyder på en total förnekelse och ett behov av att till varje pris skydda den heliga mångkulturen oavsett hur många som dödas som en följd av just denna. Det är tacksamt för denna osmakliga faktaframställning att hänvisa till historien (ofta med genus- eller vänsterperspektiv) där vi alla helt plötsligt är svenskar allihop och dessutom har varit vikingar och rest ner till Konstantinopel och slagit ihjäl folk. Och nästan i samma andetag gäller det barnaga.

Kvinnor som Bahareh Andersson, själv med rötter i Mellanöstern, behövs i det sjuka Sverige. Vad vet utställarna på Fredens hus egentligen om hedersvåld? Troligtvis väldigt mycket, men för det svenska folket gäller det att fluffa till sanningen till oigenkännerlighet.

Hur vore det om genusexperterna, kulturantropologerna, kulturhistorikerna, sociologerna och etnologerna flyttade till Rinkeby och levde där ett år? Och de skulle vara tvungna att acceptera de normer, värderingar, och kulturella regler som existerar där. Allra helst skulle en riktig yllerelativist få flytta in; t ex Åsa Lindeborg. Med tält och allt.

Newsmill
Print Friendly
Share
2011-11-08, 01:16 (uppdaterat 2011-11-08, 01:16) | Kategori(er): Inrikes, Invandring/mångkultur, Islam/religion

1
Disqus

Gilla
Dislike
and 19 others liked this.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
89 kommentarer 991 gillar received
Dela på
Visar 37 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)
1 new comment was just posted. Visa


Svensk_Rondellhund 11 timmar sedan
På nåt sätt så är hedersvåld ett svenskt problem.
10 people gillar det här.

AnnaKonda 11 timmar sedan
Förmodligen är de så dåligt bildade att de inte vet skillnaden på "svenskt hedersvåld" och en "svensk hedersman". Det enda sammanhang en svensk man förknippas med heder är just "hedersman" och det är det minsta man kan säga om multikultimän.
14 people gillar det här.

HerrLogIQ 10 timmar sedan
Dessa sjuka kulturrelativister måste stoppas, hur länge ska dom "blinda" tillåtas att visa vägen?
32 people gillar det här.

sorjav 9 timmar sedan
Med hänvisning till tesen "Allt våld är förkastligt"
jämförs barnaga med balkongflickor, som kastas ut eller som tvingas att hoppa mot döden.

Här finns ingen logik och sans då man i jämlikhetens namn = inga "vi och dom", jämställer dödligt hedersvåld med barnaga i felaktig uppfostringsmetod.
Är det kanske så, för att skilnaden inte ska bli för stor mellan den demokratiska familjen och klanen som tillämpar hedersmord så förstoras den förstes brott medan klanens brott förminskas.

Allt i den goda jämlikhetens namn eller den gamla kålsuparteorin...
7 people gillar det här.

BannlysHedersmord 9 timmar sedan
För typiskt.
En del behöver bara se bajs för att må illa.
En del behöver känna lukten av bajs för att må illa.
Och En del behöver få bajset nedkört i halsen för att ens få ett förstadium till illamående!

Med bajs menar jag det tilltagande, islamiska mörkret som stadigt börjar förvandla Sverige till ett medeltida mörker (bajs är alltså en förkortning till denna beskrivning).

Sverige har inte heller alltid varit jämställdhetens och rättvisans land men nog j*vlar har vi haft en hel del hedervärda svenskar som har sett till att kvinnlig rösträtt har införts, byggt upp rättigheten för flickor att gå i skola och sedan få ett avlönat arbete utan några förtryckande hållhakar!

Allvarligt, j*vla talat, hur tänker folk egentligen?!
Var inte dåtidens kvinnoförtryck tillräckligt?!
En sak måste feministslöddret och vänsterpacket ha klart för sig:
Blir Sverige en islamisk stat där islam accepteras och styr fullt ut, då finns det ingen återvändo

Se bara Iran och Saudiarabien (och snart Libyen, Tunisien och Egypten), dessa länder kommer aldrig någonsin att bli så framgångsrika som Sverige en gång var, innan vi tog emot muslimer!

Nu ska jag vara tjatig och säga hur illa det går för kvinnor i islamiska länder, där sharia-lagar styr:
* Våldtagna kvinnor stenas till döds
* Småflickor får sina könsorgan vanställda med medeltida "redskap" av gamla imamer eller gamla släktingar
* Syra-attacker mot kvinnor som vill skilja sig från sina män

-§- Frågorna är nu -§-
Ska vi låta Sverige förvandlas till en sådan kloak?
Ska vi vara "toleranta" och rentav sk*ta i vad islamismen orsakar?
Ska vi (för en gångs skull) rösta rätt?

Vi måste atfqgcnh. botas azules forestalespassa på att ändra på detta nu när vi endast behöver rösta rätt.
Går det tillräckligt lång tid så har vi bara "utomparlamentariska" metoder kvar!
36 people gillar det här.

Anna Svensson Top 10 9 timmar sedan
hur kan någon bara försöka skönmåla hedersvåld?
15 people gillar det här.

Anders040 5 timmar sedan som svar till Anna Svensson
ja det kan man undra
7 people gillar det här.

Kapten_Krok Top 10 8 timmar sedan
Jag är så trött på dessa vinklade lögnaktiga utställningar som ska försöka hjärntvätta så många som möjligt för att mångfalden ska bli en "rumsren" vardag. Marmeladryggarna böjer sig lika lätt som ett rö för vinden.
28 people gillar det här.

LagochOrdning 8 timmar sedan
Att göra talibansk islam rumsren är ett omöjligt uppdrag. Alla förnuftiga människor med rättspatos måste fördöma hedersvåld, hedersmord och "balkongflickor", dessa gräsliga företeelser. Det finns ingen som helst "heder" i dessa gärningar, endast skam, lidande, blod och död. De personer som gör sig skyldiga till hedersrelaterade våldshandlingar skall omedelbart förses med enkelbiljett ut ur vårt Sverige! Bara UUUUUUUT!
21 people gillar det här.

MetalHeadViking 7 timmar sedan
Tycker även Avpixlat ska kalla det för skamkultur.
13 people gillar det här.

Roland X 5 timmar sedan som svar till MetalHeadViking
Det är bättre att fortsätta kalla hederskulturen för just hederskultur. Då förstår alla hur barock hedern i Mellanöstern är.
7 people gillar det här.

vainlee 2 timmar sedan som svar till Roland X
Hur kan man ha en heder när man flyr som en råtta?
2 people gillar det här.

Michael_Svensson 6 timmar sedan
Vi behöver fler som Bahareh Andersson men tyvärr så är de kvinnor och flickor som är från mellanöstern så hårt hållna att de inte vågar uttala sig. Det som är mest frustrerande är att dessa kvinnor och flickor som är hårt hållna inte stöds av våra så kallade politiker för att inte tala om media som inte våga ta i denna fråga. Jag säger bara skäms på er media och politiker som inte ta tag i ett jätte stort problem.
9 people gillar det här.

invandrare1957 5 timmar sedan
Barn aga man slänger väl inte ut sina barn från balkongen eller häller syra på dom i uppfostringssyfte. Kultureliten är ju sjuka huvet. Men klart lyssna på namnet Bahareh så hon eller han vad det nu är jobbar väl för sitt samhälle bara även fast efternamnet är Andersson.
12 people gillar det här.

Roland X 5 timmar sedan
Bahareh Andersson är verkligen bra.
7 people gillar det här.

gl40 5 timmar sedan
Fredens hus,säger ju allt om det här jippot, av den så kallade "Kultureliten".
10 people gillar det här.

Sanningen vinner Top 10 2 timmar sedan som svar till gl40
"Kultureliten" .........

Glöm inte att all kultur kommer utifrån - speciellt heders och skamkulturen

Kast med dotter från balkong är ett tyiskt kulturbeteende numera, och längre fram kommer våra barn få undervisning i skolan om hur man gör.
2 people gillar det här.

mlking2 4 timmar sedan
Att vara beredd att mörda sin egen dotter för att det ingår i den sociala koden kan aldrig jämföras med barnaga. Den som gör en sådan jämförelse är antingen dum på riktigt eller en lögnare.
15 people gillar det här.

Sanningen vinner Top 10 2 timmar sedan som svar till mlking2
"dum på riktigt eller en lögnare" jag tror både dum och korkad och lögnare och så vidare.
1 person gillar det här.

gubbenogumman 4 timmar sedan
Om nysvensk barnuppfostran läser du om I Östra Småland samt Barometern
2 people gillar det här.

Smixon 4 timmar sedan
Tänker de jämföra hedersvåld med barnaga, så gör jag lika rätt i att jämföra islam med nazism.

Paralellerna finns där, och i båda fall så vet jag vilket som är det större hotet idag.
11 people gillar det här.

FranzJosefStrauss 3 timmar sedan
Mångkulturalisternas bortförklaringar blir allt mer desperata.
10 people gillar det här.

evelinasand 2 timmar sedan
Socialantropologen Aje Carlbom spenderade mycket tid i Rosengård och upptäckte därmed att det multikulturella samhället inte är en dans på rosor: http://www.newsmill.se/user/aj...

Förutom han är det nog få akademiker som vågar sig in dit.
4 people gillar det här.

Sanningen vinner Top 10 2 timmar sedan
Sverige håller på att tolerera sig till döds och utplåning.
14 people gillar det här.

Mariah_Magdalena 2 timmar sedan
Säg ordet "kultur" och jag plockar fram hagelbössan......
5 people gillar det här.

mittmotto Top 10 2 timmar sedan som svar till Mariah_Magdalena
Håller med dig, ett ord som är som ett rött skynke, finns bara ett ord som är värre. Mångkultur.
4 people gillar det här.

Svenskastavalla Top 10 2 timmar sedan
Kan vi inte slippa? Vi som är vikingar är stolta för vår historia, den är lång och inte bara blodig. Hur kan dessa vänsterfjollor veta att det var vikingarna som var de stora bovarna. Vikingar betraktades som hedningar och underutvecklade individer redan på romartiden av folken i söder. Det räcker att åka till skotska gränsen och titta på lämningar efter romarna så kan man se att roms expansion slutade där vikingarna fanns. Blanda för sjutton inte ihop oss vikingar med hedersmördare. Allt som står i "Röde orm" är inte historisk sanning.
3 people gillar det här.

Jens Lundberg 2 timmar sedan
Hedersvåldet är så extremt vanligt idag. Vet inte hur många gånger man sett det själv på stan,kroigen och i skolan. Besökte Gesunda i Uppsala för ett tag sen, skulle in på coop iaf. Utanför går en muslimsk kvinna och skrattar, så råkar hon gå före sin man och skrattar lite högt åt nånting(Tror hon prata i telefon, såg allt från håll) då får hon en örfil som heter duga sen rätta hon sig tillbaka i ledet. Tror inte sånt sker obemärkt i Svenska städer men Gesunda är inte Svenskt längre.
4 people gillar det här.

vainlee 2 timmar sedan
Du flyr från ditt land som en råtta.
Du låter andra människor som du inte gillar betala för att du lever i ett land som har yttrandefrihet.I det nya landet hoppas du på att det ska bli samma sharialager som i ditt gamla land som du var tvungen att fly från ..
Dessa människor som ger dig bostad och mat skulle aldrig få gifta sig med din dotter.
Du är inte modig nog att stanna i ditt land och kämpa för din frihet .
Men du är modig nog att mörda din dotter för du tror att din heder sitter i hennes mus..
15 people gillar det här.

leonen 19 minuter sedan som svar till vainlee
de allra flesta av dom flyr inte,utan dom är utsända av sina imaner som missonärer av islam.men det kan varken våra politiker eller drygt 93%av oss svenskar inte förstå ännu för storebror staten säjer att allt är väl..och folket blir grundlurat,tragiskt.
2 people gillar det här.

Lasse_Eriksson 2 timmar sedan
Jag drar mig till minnes en TV sänd tillställning, för Fadime eller liknande, där fd ministern Birgitta Dahl stack fram näsan och ville understryka att svenska män minsann misshandlar kvinnor också. Mest intressant var invandrartjejen bredvid BD som nästan exploderade, hon menade att det var skillnad och ville inte ursäkta morden på invandrarflickor med att det även händer i svenska familjer. Det såna här do-gooders ALLTID glömmer, blundar för eller helt enkelt inte fattar är ju att skillnaden ligger i acceptansen. Om Ahmed slår ihjäl Aisha för att hon har en svensk pojkvän, går han till grann-Mohammed och får stöd för sitt agerande. Frun, sönerna och de andra döttrarna täcker också upp. Om Sven slår ihjäl Lisa mörkar han det så långt möjligt. Kanske får han stöd av en fru om tjejen uppträtt som en plåga men troligtvis inte. Sven är definitivt inte grannarnas most wanted att fika med för att trösta och stötta. Är det så svårt att förstå? Är det ens rasistiskt? Det är ju betingat av kultur och kanske religion...?
10 people gillar det här.

Constricktor 2 timmar sedan
För några år sedan visades ett program i utländsk media om en 14 årig flicka som blivit våldtagen av hennes 52 åriga farbror. Flickans far sköt, inte sin bror utan sin egen dotter för hon hade å det skändligaste för förfört brodern. (Fadern straffades ej emedan han försvarade sin "heder")

I samma by så fick en av byborna 6 månaders fängelse. Anledningen var att han hade "förlustat"
sig med sin grannes get utan tillstånd.

Denna "kultur" massinporteras till vårt land ivrigt påhejad av 7-klövern som med deras nya "cheerleader" varggrinet alias Annie Lööf propagerar för att Sverige lätt kan ta emot 30 miljoner
"människor" av denna MENA kultur.

Ni 94% av svenska folket som röstade på 7-klövern tänk till, även om ett antal getfarmare
skulle känna sig något mindre trygga.

SD för Sverige i framtiden.
Väl mött 2014 (helst tidigare)

– skickat med Google Verktygsfält Upplagd av Bud kl. 11:52 R:   Inga kommentarer: Länkar till det här inlägget Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest

Rabbin oförberedd på judehatet i Malmö « Avpixlat

Rabbin oförberedd på judehatet i Malmö « Avpixlat: Rabbin oförberedd på judehatet i Malmö

JUDEHAT Att hatet mot judar hela tiden ökar i Malmö i takt med den muslimska invandringen till regionen är för många av våra läsare ingen nyhet. Detta är dock något som gammelmedia för det mesta ryggar för att tala klartext om. Ibland framställs problemet som om det fortfarande vore övervintrade nazistiska skinnskallar från 80- och 90-talet som stod för hatandet. I DN idag kan man emellertid läsa en intervju med en rabbin bosatt i Malmö där man åtminstone törs stava till vilka förövarna faktiskt är.

Många judar ­flyttar från den muslimska antisemitismens Malmö men rabbinen Shneur Kesselman har stannat kvar. Men han inte beredd på det hat han skulle möta när han flyttade till Malmö med sin familj för sju år sedan. Han är uppvuxen i Detroit, USA. så här berättar han om mötet med det kulturberikade Malmö:

– Vi hade många muslimer som grannar och råkade aldrig ut för något obehagligt. Men i Malmö … när unga killar ropar ”support Hitler” efter mig har det gått väldigt långt. Jag var oförberedd på det hat som skulle möta mig som jude här.

Medlemsantalet för den judiska församlingen i Malmö minskar för varje år, mycket beroende på att antisemitismen får medlemmar att flytta från staden. Kesselman vill dock inte låta judehatarna vinna över honom:

– Det vore att ge efter för dem som hatar, för de krafterna. Nej, jag och min hustru vill bo kvar här. Vi ser det som vår uppgift att stärka den judiska identiteten bland de judiska invånarna i staden.

Han har blivit spottad på, fåt läskedrycksburkar kastade på sig och blivit kallad bl.a. “judejävel”. Malmöpolisen har en säskil pärm med bara anmälningar som Kesselman lämnat in, så många har angreppen varit. Cirka 80 incidenter finns registrerade. Änd har Kesselman inte orkat anmäla alla antisemitiska trakasserier han har utsatts för. Hatet kommer enligt Kesselman heller inte bara från dem som faktiskt begår sådana här handlingar:

– Det som skrämmer mest är hatet som syns i människornas ögon, i ögonen på dem som vill ont.

Han förtydligar också att det här hatet inte är relaterat till vad han som person har gjort eller sagt. Hatet beror på att han är jude. Kesselman berättar också att rädslan sitter kvar hela tiden och att han inte kan promenera runt på Malmös gator i lugn och ro. Även Kesselmans barn drabbas indirekt:

– Barnen börjar bli så stora att de undrar varför andra vuxna kan säga sådana saker till mig.

På frågan om varför det finns ett sådant hat mot honom och mot judar i Malmö, svarar Kesselman så här:

– Det handlar om ren antisemitism, om ett rent judehat. I en diskussion kan jag acceptera kritik som riktas mot till exempel den politik som staten Israel står för, även om jag inte skulle hålla med kritikerna. Men här handlar det om personer som inte drar en gräns mellan politik och religion.

Och för en gångs skull ställs också frågan om vilka det är som uttrycker detta hat och kesselmans var är tydligt:

– För det mesta är det unga muslimer och det borde ingen blunda för. Det är tragiskt att det ska vara så, att hat ska frodas i religiösa kretsar.

Sedan måste förstås DN för balansens skull dra upp att minsann muslimer också är utsatt för islamofobi Men Kesselman tar klart avstånd från att någon sådan skulle komma från judar:

– Jag kan bara säga att vi judar inte hatar muslimer, och skulle inte komma på tanken att trakassera ­eller hota människor som har en annan tro.

DN berättar också om en stödmanifestation för Israel där deltagare med svenska och israeliska flaggor i händerna attackerades med ägg, glasflaskor och raketer och jagades bort av motdemonstranter som ropade ”jävla judar”. På något sätt vill DN förklara detta beteende mot Malmös judar med Israels bombningar av Gazaremsan och frågar Kesselman vilken skuld Israels politik mot palestinier har för hatet mot judar. Kesselman tycker dock inte att han kan ta ansvar för allt som händer i Israel:

–  Jag vill inte uttala mig i politiska frågor och om vad som sker i Israel. Men varför ska jag bli hotad och trakasserad för det som sker i Mellanöstern?

Sedan diskuterar man lite kring hur hatet mot judar i Malmö kan stoppas. Trots att det knappast är jämförbart med raketforskning att inse att svaret stavas minskad muslimsk invandring till regionen är det inget som vare sig DN eller Kesselman nämner. I stället blir det lite naivt prat om föräldraansvar, att sprida kunskap och de personliga ansvaret om att inte bjuda in hatet i sitt hjärta.

Än lär det dröja lite innan den svenska mångkulturens sociala ingenjörer inser vidden av sitt misslyckande och vilka drastiska åtgärder som faktiskt krävs för att reparera den skada de ställt till med. Kanske gör de det aldrig, kanske måste de ersättas av andra politiker från det enda parti i Sverige som äger verklig probleminsikt.

DN
Print Friendly
Share
2011-11-08, 09:03 (uppdaterat 2011-11-08, 03:39) | Kategori(er): Inrikes, Invandring/mångkultur, Islam/religion

1
Disqus

Gilla
Dislike
and 8 others liked this.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
89 kommentarer 991 gillar received
Dela på
Visar 57 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)


mp001 2 timmar sedan
"Säskil" ska nog vara "särskild"?
3 people gillar det här.

jimpa 2 timmar sedan som svar till mp001
säskil(särskild), änd(ändå), fåt(fått)
3 people gillar det här.

foxel 2 timmar sedan
Den här artikeln i DN bör läsas av Marcus Storch ordf i Nobelkomitten.och den högsta ansvariga till att Jimmy Åkesson inte får deltaga i årshögtiden.SD är ju det enda riksdagsparti som är emot islamiseringen av landet.
I DN idag presenteras den nya chefen för Folkoperan Mellika Melouani Melani.En motbjudande kvinna med ring i näsan och otrevlig frisyr.Liksom apan Jocko kommer hon från Marocko.Hon har tidigare i uppsättningen av Carmen samarbetat med den ökände ship to Gaza aktivisten Dror Feiler.Denne hade omarrangerat orkestersatsen för bara fem musiker för att mer likna en romsk orkester.Valet av denna kvinna som onekligen är begåvad är ett mycket medvetet val säger Folkoperans ledning. Avsikten är givetvis att bryta ned den västeuropeiska operakonsten och därmed vår kultur!
16 people gillar det här.

Swede9999 2 timmar sedan
Detta är väl bara att vänta sig när man tänker på vår usle statsminister syltryggen reinfelt. Hans far sympatiserade väl med ett parti som hatade judar...........
5 people gillar det här.

jimpa 2 timmar sedan
Nu får faktiskt alla felstavningar ta slut.. Är snart i alla artiklar och blir mer och mer känns det som!?
Kan man inte läsa igenom sin text innan man publicerar ? Och har man problem att stava som kan vara fallet så finns det rättstavningsprogram.
24 people gillar det här.

Sottis 2 timmar sedan som svar till jimpa
Kan inte annat än att hålla med.
3 people gillar det här.

JBx 2 timmar sedan som svar till jimpa
Det viktigaste är väl att budskapet kommer fram?
8 people gillar det här.

Elefantmannen 1 timme sedan som svar till JBx
Jo, visst, men jag trodde att Avpixlat hade resurser till att få till ordentliga texter. En illa skriven text ser slarvigt ut och då börjar man undra om det inte slarvats även med innehållet.
3 people gillar det här.

lundabo58 1 timme sedan som svar till Elefantmannen
Stavningen är ingen big deal för mig. Skribenterna här skriver ju trots allt ideellt på sin fritid, o helt i avsaknad av slaskmedias staber av redigerare/korrläsare. Sålänge man förstår vad som avses kan jag acceptera att det produceras kvantitet på viss bekostnad av kvalitét, källhänvisningar angående innehållet saknas ju inte.

Kan dock tycka att uppenbara grejer som syftningsfel m m borde rättas till i efterhand när dessa påpekas.
6 people gillar det här.

Mariah_Magdalena 1 timme sedan som svar till jimpa
Höj toleransnivån ett snäpp istället....
4 people gillar det här.

Steffensson 1 timme sedan som svar till jimpa
Håller fullständigt med dig!
1 person gillar det här.

General_Pershing 2 timmar sedan
"Han har blivit spottad på, fåt läskedrycksburkar kastade på sig och blivit kallad bl.a. “judejävel”. Malmöpolisen har en säskil pärm med bara anmälningar som Kesselman lämnat in, så många har angreppen varit. Cirka 80 incidenter finns registrerade. Änd har Kesselman inte orkat anmäla alla antisemitiska trakasserier han har utsatts för. Hatet kommer enligt Kesselman heller inte bara från dem som faktiskt begår sådana här handlingar"

Fåt - fått
Särskil - särskild
Änd - ändå
4 people gillar det här.

lundabo58 2 timmar sedan
...I stället blir det lite naivt prat om föräldraansvar, att sprida kunskap..

Ja, lycka till med det i gangsterstaden.
14 people gillar det här.

P_Jonas 1 timme sedan som svar till lundabo58
Ja de har inte tänkt färdigt här, grejen e ju den att det är just föräldrarna det är fel på, hoho
5 people gillar det här.

lundabo58 1 timme sedan som svar till P_Jonas
Ja, där har dom definitivt missat, föräldrarna är redan körda ...ordspråket att "man kan aldrig lära en gammal hund att sitta" stämmer bra in här.
5 people gillar det här.

P_Jonas 1 timme sedan som svar till lundabo58
symtomatiskt, Det vi ser i judehatet är bara symtomen av sjukdomen= sjukdomen är de värderingar ungdomarna har med sig från föräldrarna, alltså kan man inte med föräldrar ansvar prata om att barnen skulle få några andra värderingar än de föräldrarna just har :-) Föräldrarna upplever redan att de tar ansvar om barnen efter de normer och värderingar de har...
5 people gillar det här.

EUfel 2 timmar sedan
Reepalu fattar inte detta. Det är just han som har triggat Malmös befolkning mot judar.
Hans sade tydlig (i samband med tennis matchen mot Israel) att judar i Malmö ska fördöma det som händer i Gasa området. Precis vad Rabbin nu säger: vad har han med det att göra?
Reepalu ska stå till svars för detta, tycker jag.
8 people gillar det här.

Svenskastavalla Top 10 2 timmar sedan
Väldigt lite intelligens i kommentarerna nu, när man bara orkar titta på stavfel istället för svenska systemfel.
7 people gillar det här.

gubbenogumman 2 timmar sedan
Vänligen läs Mopsen blogg i ämnet så är det slutdiskutterat i frågan
2 people gillar det här.

Mariah_Magdalena 2 timmar sedan
Jag förstår honom.
Jag var själv totalt oförberedd på svenskhatet, och hade aldrig i mitt liv blivit kallad hora innan invandrarna tog över Malmö.
18 people gillar det här.

Rauken 2 timmar sedan
Det är anmärkningsvärt när hets, gjorda av muslimer mot judar, inte tas på allvar av rättsväsendet? Det visar på att lagen om hets bara gäller svenska förövare, inte när andra etniciteter hetsar mot varandra. Därav kan slutsatsen dras att lagen om het endast tillkommit för att stoppa de värsta formerna av kritik mot det mångkulturella samhället. Och lagen är odemokratisk, av den enkla anledningen, att den inte tillämpas lika för alla.
8 people gillar det här.

olleWASSBERG 1 minut sedan som svar till Rauken
Nej då babblas det om "Islamofobi"...............

humanalltoohuman 2 timmar sedan
Jo, men frågan är som sagt om det inte redan är för sent, om inte den svenska lågintensiva kristallnatten under multikulti-apologeternas överinseende redan förstört allt vackert vi har...
7 people gillar det här.

Erik_gr 1 timme sedan som svar till humanalltoohuman
För sent blir det först när vi gett upp.
6 people gillar det här.

humanalltoohuman 1 timme sedan som svar till Erik_gr
Så är det...
1 person gillar det här.

evelinasand 2 timmar sedan
I Israel händer det att ortodoxa judar spottar på kristna. När en av de kristna slog tillbaka anmäldes han... och friades, eftersom domaren såg det som ganska självklart att man får försvara sig mot en sådan grov förolämpning. Om en rabbin i Sverige skulle slå tillbaka skulle han säkert få DO på halsen och tvingas betala stora pengar.

http://www.haaretz.com/news/na...
5 people gillar det här.

eva 1 timme sedan
Vilken otur att vi har dessa fullkomligt odugliga politiker som fjäskar för medeltidstraditioner och vänt ryggen till ett utvecklat samhälle.
Men man kan väl få drömma om att kanske någon gång i framtiden är människor lika värda.
Ingen skriker dj**** svenne h*** eller dj**** j***. Folk har lärt sig läsa och lärt sig lite om jämställdhet och demokrati.
Ja, drömma får man väl fortfarande?

Men det är pinsamt hur Sverige under tiden skämmer ut sig internationellt som exempelvis denna Amerikanska film som skulle spelas in i Sverige men som fick ställas in på grund av Judehatet vi har och som ingen politiker gör någonting åt.
http://kkuriren.se/ledareasikt...

Som det ser ut i dag i vårt land som jag ser det är att man är intolerant mot de toleranta som lever under hot och våld.
Varför?
11 people gillar det här.

AnnaF3 Top 10 1 timme sedan
#svpol
Judehatet i Malmö drabbar några hundra, svenskhatet, som är tabu i PK-media drabbar tusental. Kvinnor i alla åldrar med svenska/europeiska utseende har berätta för mig om daglga trakasserier. De blir kallad svennehora och andra glåpord, putade på gatan ibland rakt ut i trafiken, bespottad och sextält trakasserad. Även män erfara liknande behandling. Känner flera familjer som flyttade från lägenhet/hus i Malmö till kranskommuner trots att de arbetar i Malmö pga dessa trakasserier.
14 people gillar det här.

EUfel 1 timme sedan som svar till AnnaF3
P4 Malmöhus.... någon idiot pratar nu... han har flyttat till Malmö och han "äääääällllskar Malmö....., folket är såååååååå trevliga"
Jag vill gärna höra honom ett år, om han nu VILL se, vill säga. Blindo kan vara blindo för all framtid.
4 people gillar det här.

AnnaF3 Top 10 1 timme sedan som svar till EUfel
#Flyttar in när de är 20 utan barn. Flyttar ut när första barnet ska börja på dagis (skottlossning gör barnen oroliga :´(
4 people gillar det här.

Elly1 1 timme sedan
Den som känner sig manad kan ju skicka iväg ett mail till Pauli gymnasium i Malmö som bara ligger ett stenkast från den judiska församlingen och be dem ta tag i frågan på allvar?

pauligymnasium@malmo.se
rektorn:
jerry.ahlstrom@malmo.se

Även Latinskolans gymnasie ligger i dessa kvarter:

latinskolan@malmo.se
rektorn:
stefan.njord@malmo.se
3 people gillar det här.

MaxPayne2 Moderator Top 10 1 timme sedan
Det har varit en väldigt inflammerad debatt angående SDU:s utspel om en palestinsk stat, och staten Israel. Det är något vi ändå inte kan göra så mycket åt, men desto mer kan vi göra något åt vad som sker innanför våra egna landsgränser. Att vissa grupper förföljs för att vissa inte kan släppa sitt hat är allvarligt. Samma hat utsätts även etniska svenskar för, men det är det nästan aldrig några artiklar om. För när läste vi senast om i DN det systematiska lågfrekventa krig som förs mot etniska svenskar av muslimska ungdomar? De rånar, misshandlar, våldtar, bränner bilar, hotar, ja, listan kan göras lång. När sen någon säger att det är fel, då är man islamofob, det är busstreck, de saknar ungdomsgård.

Detta är ändå en hyfsad rabbin, han accepterar och är beredd att debattera religion och politik. Hur många imamer är det? Personligen har jag aldrig haft några problem med judar, de är artiga och trevliga, de jobbar hårt och gör inget väsen av sig. Däremot har jag haft en del problem med muslimer, som anser att de ska ha företräde överallt. Oinbjudna ska de tränga sig på, de ska få gå före i köer och om man säger något är man rasist. Det känns lätt att prioritera en gruppen för den andra, om man så säger.

Normalt sett bryr jag mig föga om hudfärg eller etniskt ursprung. Däremot är jag noga med vem jag umgås med, jag gillar folk som tänker lika, oavsett hudfärg. De som strävar mot samma mål, bygga upp ett tryggt samhälle och en bra välfärd gillar jag, de som bara försöker suga ut och roffa åt sig har jag inget för. Dem vill jag pressa till att börja bidra, om de ska ha tillgång till välfärden. Sen finns det naturligtvis yttre omständigheter, men då ska man erbjudas hjälp och möjlighet att börja försörja sig. De som har det som livsstil ska däremot inte få något. Muslimer i Sverige försöker i mångt och mycket suga ur, medan judar bidrar, gissa vilken grupp jag då föredrar.
36 people gillar det här.

BluEightTwo 1 timme sedan
När muslimerna har hatat , hotat och misshandlat bort judarna från Sverige så är det svenskarnas tur att bli fördrivna. Detta kan garanteras. Kesselman och DN vet detta , och vid denna tidpunkt har både Kesselman och tidningarnas redaktörer flytt till säkerheten i Argentina eller någon annan garanterat muslimfri plats.
22 people gillar det här.

Calle86 47 minuter sedan som svar till BluEightTwo
Visst är det så. När de väl är i majoritet här är det vi som kommer börja utvisas ur landet, hela lagstiftningen kommer ändras då det är ett muslimskt parti i majoritet i riksdagen som gör om hela Sverige. Sympatiserar man inte med islam åker vi ut ur Sverige.
5 people gillar det här.

SVF68 1 timme sedan
Jag bor i en av tre likadana huslängor. alla har tre uppgångar, varje uppgång har 16 lägenheter.
Husen byggdes på 60-talet. slitna men fullt användbara. Jag bor i hus C uppgång C,
Jag har bott här i 19 år. När jag flyttade in bodde 2 judiska familjer i samma uppgång.
För 2 år sedan flyttade det in 3 somaliska familjer i hus A uppgång A ( Suck !). Då drog eländet igång ! Nästa var 2 Irakiska och familjer. Dessutom flyttade det in 3 vuxna Afgahner i en 4a ! Sedan började kommunen och Migrationsverket att flytta in "kulturberikare i uppgång B.
Efter ca 7-8 månader flyttade dom judiska familjerna. Samtidigt började alla svenskar att lämna uppgång A och B. Fler "problem kom i stället. Efter 1 år bodde det bara problem i uppgång
A,B och C ! Alla Svenskar vill / försöker flytta ! Konstigt ! Jag har också gett upp ! Flyttar till
"hus på landet". Hus A och B har nu bara Kulturberikare. Hus C har fått , som Hus A och B
Kackerlackor ! Allt som Ni har hört talas om och inte trott på är vad som sker här dagligen, Polisen är i området flera ggr per dygn. Dom är minst 2 bilar ! minst 2 poliser har dragna vapen.
Resultatet av all denna miljöförstöring har gett resultat ! Samtliga som bor kvar eller tvingats flytta kommer att rösta på SD. Lokalpressen skriver ej om vad som sker i området. Det är ju trots allt ganska lugnt här.
32 people gillar det här.

invandrare1957 1 timme sedan som svar till SVF68
Det du beskriver har pågått i Södertälje i 30 års tid. Men är man rasist för att man flyttar eller blir man rasist efter den behandling man får som svensk i dom här områdena. eller jag skulle vilja påstå att man blir hatisk mot den kravlösa invandringen.
21 people gillar det här.

vainlee 1 timme sedan
Och endå gör Bonnier allt för att Sverige ska bli en muslimskstat med Sharialagar ...
13 people gillar det här.

olleWASSBERG 1 timme sedan
http://klimatsmart.blogspot.co...
Mycket märkligt!
2 people gillar det här.

mittmotto Top 10 1 timme sedan
– Det handlar om ren antisemitism, om ett rent judehat.

Vem gör detta och vem stödjer detta? Kan det vara så att dom verkliga rasisterna här i landet är Muslimerna med sitt Judehat?

Den kanske viktigaste frågan är väl vem eller vilka är det som accepterar detta hat? Jag kan bara se att det är AFA, EXPO och kommunisterna med MP som förespråkar denna fria invandring från MENA länderna.

Vilket ansvar har våra partiledare som ivrigt försöker övertyga Svenska väljare att detta är den enda sanna vägen att gå?

Skulle vilja säga att alla dom som ofta använder ordet "RASIST" är dom verkliga rasisterna här i landet.
21 people gillar det här.

invandrare1957 1 timme sedan
Min hustru sa en gång i tiden när hon jobbade på dagis i Södertälje. Att det är en väldig skillnad på bergsturkarna och dom som kommer från städer. Det är nog sanningen det ligger flera hundra år i utvecklingsskillnad. Dom som kommer till Sverige är nog inte dom vassaste knivarna i lådan utan det är människor utan utbildning överhuvudtaget. Dom andra flyttar till länder där dom kan komma framåt med sin utbildning där dom kan göra karriär. Vad gör man karriär på i Sverige restaurangmaffian eller städbolag jobba svart svart. Snart är Sverige som Grekland när det gäller pensioner och skatt till välfärd. då börjar idioterna förlåt politikerna snacka om skattefria zoner för att göra deras levnadssätt lagligt. Slutar man att förvåna sig.
9 people gillar det här.

—► Klicka ◄— 1 timme sedan
Varför frågar aldrig samme Lerner "vilken skuld al-Qaida, Iran och Saudiarabien har, i hatet mot muslimer?"...
6 people gillar det här.

Beavis 1 timme sedan
Ändå vill dom inte förstå...... jo fåtalet av oss.
Vilka som är de verkliga och i stort antal är de också dessa rasister.
De gick ju till och med i ss bara för jude synen.
De ställde sig aldrig frågan vad hade hänt dom sen om NSDAP vunnit?
Bara hat.
1 person gillar det här.

gotiskaklubben 1 timme sedan
DN är en judisk tidning och skulle aldrig skriva motsvarande artikel om etniska svenskar drabbades.
9 people gillar det här.

stignordlander 1 timme sedan
Vilket dilemma för våra makthavare och massmedia! De drabbade är ju inte etniska svenskar. Då hade det ju bara varit att sticka huvudet i sanden och blunda för verkligheten. Om man nu vidtar åtgärder mot de skyldiga har man satt snöbollen rejält i rullning och kan rimligtvis inte handla annorlunda när vårt eget folk utsätts för samma övergrepp.
5 people gillar det här.

Magentan 44 minuter sedan som svar till stignordlander
"Om man nu vidtar åtgärder mot de skyldiga har man satt snöbollen rejält i rullning och kan rimligtvis inte handla annorlunda när vårt eget folk utsätts för samma övergrepp."

Jovisst kan man det. I Sverige har man t.o.m. skapat en lagtext för att kunna handla annorlunda mot det egna folket, och det är precis denna lagtext media och 7-klöverns politiker har specialiserat sig på.

Enligt svensk rätt är hets mot folkgrupp att
"uppsåtligen, i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Med begreppet folkgrupp avses enligt justitiekanslern varje existerande etnicitet UTOM DEN SVENSKA."
6 people gillar det här.

Beavis 1 timme sedan
Blir så irriterad, kan de inte stanna kvar i Bagdad eller Gaza om de nu vill ha det så. Komma hit och säga att det är synd om dom också fortsätter dom. VAKNA nån gång Politiker o Media
7 people gillar det här.

Exilsvensken 50 minuter sedan
För att kunna få muslimer att leva i fred bredvid icke muslimer krävs en oerhört hård diktatur i stil med den kommunistiska i sovjet och jugoslavien. Inte undra på att vänstern går hand i hand med muslimerna. Detta för att få folket att be på sina bara knän om att diktaturen ska införas för att skydda dem mot det öppna våldet...

Det finns ingen fredlig lösning på problemet. Sverige är förlorat. Den enda lösningen på problemet är deportering av alla muslimer som inte avsäger sig islam. Sedan är det ett annat bekymmer att demokrati som kommit så långt i sin socialisering inte kommer att överleva som styrelseform. Det kan man se på Grekland.

Diktatur kommer att införas i någon form i Sverige inom en inte alltför avlägsen framtid. Den intressanta frågan blir vilken typ av diktatur? Islam, den ansiktslösa totalstaten eller gammal traditionell envåldshärskare...
3 people gillar det här.

Swede9999 37 minuter sedan som svar till Exilsvensken
Införas??....Sverige är redan en diktatur med en maktgalen diktator, som visserligen kallas statsminister.
4 people gillar det här.

Thoth 18 minuter sedan som svar till Exilsvensken
Insiktsfullt inlägg, vi verkar vandra den vägen, ska man mixa medeltid med nutid går det inte att ha ett mesigt styre, då kommer folk att försvara sig själva. Sverige kan mycket väl vara eller bli Europas farligaste land för sina medborgare.
2 people gillar det här.

JOB_3811 48 minuter sedan
Man tycker ju att vänstern som alltid är ute och ropar "inga rasister på våra gator" borde ge sig ut och skandera till judarnas försvar.
Fast vänstertomtarna gillar ju inte judarna och rasism för vänstern är bara om t.ex. araber utsätts för våld och trakasserier eller om kineser syns på godispåsar.

När däremot riktig rasism/antisemitism syns på våra gator, då är vänstern tyst som graven. Jag hoppas att alla människor i vårt vackra land uppfattar detta och tar sitt ansvar i valet 2014.
17 people gillar det här.

Thoth 22 minuter sedan som svar till JOB_3811
Ja fy f..n, det är en bisarr värld vi lever i, ibland får jag skrattanfall åt vissa saker, det är så bakvänt för en rationell människa.
3 people gillar det här.

galen_apa 47 minuter sedan
Oj. Man vill ju inte vara obekväm... Men kan man inte skänka hela Malmö och dess bihang till mellanöstern ? ( skoj ) Å andra sidan kanske man har pursvensk släkt där och då fungerar det inte... Det är ledsamt att se att en viktig del av sverige går förlorad till det "ytlänska". Jüdarna har fanimej mer plats i Malmö än ett gäng kebabskallar. Bra sagt va? En bra tankevinkel, vi får la se hur de tar det. Mångkultur kan kanske vara bra, MEN inte med människor som är/har 10.000 ljusår från våran egen. En välkammad kommentar!
8 people gillar det här.

huppen67 44 minuter sedan
The 50 Years War - Israel and the Arabs - Land Divided

SM811 40 minuter sedan
Kan någon förklara för mig för jag tror att snart måste jag in på phsy..
Här väller det in invandrare som vi måste försörja och de tillåts att ockupera hela stadsdelar där pursvenskar har bott i hela sitt liv och måste flytta därifrån. Det har gått så långt att svenskar inte vågar sig in där. Denna cancerböld måste bort. Jag kan inte för mitt liv finna i min hjärna några argument för denna förnedring som sjuk(k)klövern har utsatt pursvenskarna för.
Hur tänker politikerna och varför?
21 people gillar det här.

galen_apa 36 minuter sedan som svar till SM811
Vaffö du måste i på phsy ?
varför inte bara äta glass? eller bara dricka öl ?
Ett bra svar fanimej.
2 people gillar det här.

Stasi_ministern 9 minuter sedan
"– Det handlar om ren antisemitism, om ett rent judehat. I en diskussion kan jag acceptera kritik som riktas mot till exempel den politik som staten Israel står för, även om jag inte skulle hålla med kritikerna. Men här handlar det om personer som inte drar en gräns mellan politik och religion."

Då kanske Shneur Kesselman skall lära sig att i Sverige får vi lov att kritisera religioner på samma sätt som vi kritiserar politik, även om det i judendomen går hand i hand precis som i islam.

YOTHI_TARZAN 4 minuter sedan
Judarna tror på mångkultur - men Malmö är beviset på att det inte fungerar
1 person gillar det här.

Trackbacks

– skickat med Google Verktygsfält Upplagd av Bud kl. 10:57 R:   Inga kommentarer: Länkar till det här inlägget Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest

måndag 7 november 2011

Tobias Bilström: Vi har inte råd |

Tobias Bilström: Vi har inte råd |: Tobias Bilström: Vi har inte råd

Tobias Bilström: Vi har inte råd

-I dagsläget ser jag det som uteslutet att över huvud taget överväga att återinföra sista länken med tanke på det mycket stora antal asylsökande som Sverige har i dagsläget. Det skulle generera kostnader inom äldrevård och medicinsk vård som Sverige inte har några resurser till, säger Tobias Billström till TT.

Om vi inte har råd att ta emot en dement 91 årig kvinna som ska utvisas.
Hur har vi då råd att ta emot 10.000 asylsökande, ge 10.000 uppehållstillstånd, ha 100.000 arbetslösa invandrare Sverige var i sånt behov av om vi inte har råd ta emot en dement 91 årig kvinna som ska utvisas pga hon skulle generera kostnader inom äldrevård och medicinskt vård?

Hur kan vi ha råd att ta emot 5000 sk "ensamkommande" som kostar 2000kr dygnet eller 60000kr per månad?
Vilka kostnader genererar då inte 100.000 arbetslösa invandrare? Har Sverige resurser till det?


– skickat med Google Verktygsfält Upplagd av Bud kl. 22:22 R:   Inga kommentarer: Länkar till det här inlägget Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest

Förtidspensionerade invandrare |

Förtidspensionerade invandrare |: Förtidspensionerade invandrare

Förtidspensionerade invandrare

Fortfarande toppar greker över 45 år listan över förtidspensionärer i Sverige. 39 procent av 45 – 64 åringar födda i Grekland har sjukersättning, enligt Försäkringskassan. Därefter kommer jugoslaver och turkar. Bland svenskarna är siffran 13 procent.

Gemensamt för dessa grupper är att de kom till Sverige under 1960- och 70-talen och har slitit ut sig med tunga jobb. Bland de unga är skillnaderna mellan olika nationaliteter nästan obefintlig, skriver Dagens Nyheter.



– skickat med Google Verktygsfält Upplagd av Bud kl. 22:20 R:   Inga kommentarer: Länkar till det här inlägget Skicka med e-post BlogThis! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest

Växjös ekonomi urholkas av ökat socialbidragstagande « Avpixlat

Växjös ekonomi urholkas av ökat socialbidragstagande « Avpixlat: Växjös ekonomi urholkas av ökat socialbidragstagande

VÄXJÖ Kostnaderna för socialbidrag ökar och undergräver hela kommunens ekonomi. Uppgiften blir desto intressantare om man studerar hur bidragstagandet fördelar sig mellan svenskfödda och utrikes födda.

TV4 väljer naturligtvis i sitt nyhetsinslag att inte redovisa någon sådan statistik eller visa bilder på vilka socialbidragstagarna faktiskt främst är. Som vanligt tvingas vi komplettera för att ge hela bilden.

Diagrammen är hämtade från SCB.

Man ska också komma ihåg att det bland svenskfödda här finns en stor grupp med utländsk bakgrund, varför den verkliga statistiken relaterad till svensk invandringspolitik egentligen är än mer nedslående.
Print Friendly
Share
2011-11-07, 18:42 (uppdaterat 2011-11-07, 20:36) | Kategori(er): Ekonomi, Inrikes, Invandring/mångkultur

1
Disqus

Gilla
Dislike
and 34 others liked this.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
89 kommentarer 991 gillar received
Dela på
Visar 80 av 122 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)
1 new comment was just posted. Visa


Nesuzael 3 timmar sedan
När ska ni erkänna integrationsmisslyckandet? Detta handlar inte om plikt eller ansvar!
27 people gillar det här.

Sveagarde 3 timmar sedan
Låt växjö gå på knäna! Inte mera än rätt att hela staden blir ett träsk, endast då får vi hoppas grodorna vaknar för staden är ju befolkad av ett släkte som lever på HOPPET!

Ur kaos föds ordning... på ett mera kreativt sätt!
16 people gillar det här.

Sture_Stark 3 timmar sedan
Men, aftonbladet, miljöpartiet, centern och Reinfeldt är ju rörande överens med Mona att det är en tillgång, det kan ju inte kosta pengar väl?
24 people gillar det här.

SM811 3 timmar sedan som svar till Sture_Stark
Och inte tala om Mauds uttalande att de är rena vinstmaskiner.
22 people gillar det här.

u28903094 3 timmar sedan
Som man bäddar får man ligga!
11 people gillar det här.

Akallagirl 2 timmar sedan som svar till u28903094
Dom gamla bäddade inte såhär
14 people gillar det här.

T3xas 3 timmar sedan
Och detta är inte den enda kommunen som har det problemet.Vilka får betala?Det blir gamla Agda på ålderdomshemmet.
25 people gillar det här.

lasse1 3 timmar sedan
Ingen borde vara förvånad över Växjös ekonomi...

Vi väntar tålmodigt.... att även få vetskap om landets ekonomi...
Tror nog inte, att den är så lysande som det sägs alla gånger....

Det är ju bara att referera till alla neddragningar inom välfärd och infrastruktur...

Surt så räven när ridån går upp....
15 people gillar det här.

Kapten_Krok Top 10 3 timmar sedan
OT:

►Har nån sett detta sjuka då (fick tips)?

"Eidfest för kvinnor på Alnöbadet, Sundsvall.

De muslimska ländernas eid-fester är lika stora som det svenska julfirandet. Nu firas högtiden Eid al-Adha under fyra dagar och i går bjöd studieförbundet Ibn Rushd på bad och fika för kvinnor på Alnöbadet.
- Att vi bor i Sverige ska inte behöva utesluta att vi kan leva som muslimer, säger konstnären och verksamhetsutvecklaren Leila Porovic.

Någon har på sig en nyinförskaffad burkini, ett nytt sorts badplagg som
formgetts så att det ska följa de traditionella muslimska reglerna."
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VEDERVÄRDIGT - Leila säger i tidningen ST att det är hennes fulla rätt att stänga av badet för pojkar/män den dagen för hon måste få fira sin muslimska högtid. Normen när man skall få bada i svenska badhus har (alltid ) varit att man klär av sig tvättar sig innan man badar. Varför är denna kvinna på badhuset när hon inte badar. Hon sitter ju bara på bassängkanten (se bilden i artikeln) och lurar svenska små flickor att dom skall lyda henne. Äckligt!

Hade det varit mina barn så hade dom inte fått gå dit! På ett badhus så badar man. Man kan ringa journalisten Katarina Vikström på 060-197167. E-mail är: katarina.vikstrom@st.nu
Maila henne! Artigt men bestämt! Detta är skandal.

Artikeln - ST
39 people gillar det här.

nitohu 1 timme sedan som svar till Kapten_Krok
Ren och skär diskriminering av män i allmänhet. Men framförallt för ensammstående så begränsas utbud och möjligheter katastrofalt.Religösa vanföreställningar skall inte få styra regelverk i Sverige.Dags att sluta dalta med dessa medeltida extremister.
1 person gillar det här.

evilralor 3 timmar sedan
Alla vet vi ju vad ökningen beror på och vad avser det svävande svaret på de 11 nyinkomna ärendena som kostar mellan 3000-5000 kronor per dygn ser vi här nedan.

Ensamkommande flyktingungdomar:

Växjö kommun är en av flera kommuner som tar emot flyktingungdomar som kommer till Sverige utan legal vårdnadshavare, s.k. ensamkommande flyktingbarn. För att kunna ge ungdomarna det stöd som de behöver har två boenden öppnats, ett för asylsökande ungdomar, Bengtsgård, samt ett för dem som har fått uppehållstillstånd, Kampagården. Det finns även stödlägenheter kopplade till boendena för dem som har fått uppehållstillstånd och som är mellan 18-20 år. Har du frågor om verksamheten? Kontakta Arbete och välfärds Avdelning Barn och familjEnhetschef Marcus JohanssonTelefon 0470-430 87, alternativt 433 00 E-post Barn.Familj@vaxjo.se
19 people gillar det här.

Sweden Confidential Top 10 3 timmar sedan
Tänk om man någon gång kunde få riktiga siffror att ta ställning till. T.ex att bryta ur grupper som religion (islam), kultur (zigenare), eller ursprung (mena) ur statistiken.

Antingen skulle man få se att ens fördomar ej stämmer och då kunna omvärdera sin invandringsskeptiska ställning. Eller också skulle man få sina fördomar bekräftade, göra något åt problemet så man ej längre har någon reel anledning att vara invandrarskeptisk.

För min skull skulle ett par enkla åtgärder totalt radera ut min invandrarskeptiska åsikt.

A. Invandrare som gör brott skall UT från Sverige
B. Samhällsomvälvande aktiviteter som Islam måste upphöra i Sverige.
C. Samma regler ska gälla för svenskar och invandrare.
D. Invandring får ej inkräkta på vår inarbetade välfärd
39 people gillar det här.

UNObserver 58 minuter sedan som svar till Sweden Confidential
Mycket bra, skriv ut och satt upp utanfor socialbyran!

Kapten_Krok Top 10 3 timmar sedan
Den ena kommunen efter den andra visar att deras ekonomi körs ner i botten pga alla socialbidrag som betalas ut. Och dessa s k vinstmaskiner som den ena dåren efter den andra har påpekat ska utgöra Sveriges räddning blir istället Sveriges stjälpning.

NÄR ska tillräckligt många fatta detta och rösta rätt så vi kan räta upp skutan? Om ett par år är Grekland bättre än oss. Rösta rätt 2014.
33 people gillar det här.

SM811 3 timmar sedan
Måste hela socialbidragskostnaderna kollapsa innan politikerna fattar något. Ser de inte vilka som drar de största kostnaderna och ändock vill politikerna ha hit fler. Jag hoppas att hela systemet brakar ihop för det är nog det endaste som kan få dessa PK att vakna, men jag tvivlar att de ens gör det då?
20 people gillar det här.

MaxPayne2 Moderator Top 10 3 timmar sedan
Att paras... Invandrarna var enormt stora bidragstagare var ingen nyhet, men väl att de skulle ha en så stor del av kakan.

Men då förstår jag Reinfeldt och hans idé om att alla ska med. Och bidra. Om man är etnisk svensk.
Detta förklarar varför människor som är svårt sjuka i exempelvis cancer inte får den vård eller chans till konvalecens utan måste ut och jobba.
Detta förklarar varför äldre människor bara får ett frukostägg varannan dag och indraget kaffe till maten.
Detta förklarar varför skolklasserna måste bli större och större hela tiden, och lärarna dras in för att spara.

Vi måste ju vara solidariska mot våra nyanlända entreprenörer. Vore ju för hemskt om de fick valkar i händerna. Att kräva att de ska börja arbeta och göra rätt för sig är ju otänkbart, det gäller bara etniska svenskar. En arbetslös svensk kan inte bidra till dessa, alltså ska denne piskas till att ta vad som helst för jobb. En sjuk svensk bidrar inte heller, alltså ska denne tvingas upp från sjuksängen och ut i förvärvslivet. Svenska skolbarn behöver inte läsa och skriva, de behöver bara vara beredda att lära sig koranen utantill och lita på imamen.
54 people gillar det här.

Svensk_Rondellhund 2 timmar sedan som svar till MaxPayne2
Ja allt blir sämre och nu ska vi jobba tills vi stupar, det är bäst för staten http://www.dn.se/ekonomi/minis...
1 person gillar det här.

Kapten_Krok Top 10 3 timmar sedan
Var det inte äckelrösten på Lena S som pratade eller var det nån väldigt lik?
16 people gillar det här.

danbanan 3 timmar sedan
men halleluja!
Kan ingen printa ut denna och sätta den lite här och var i växjö? Men det är väll ändå ingen som tycker att det är riktigt riktigt , Kan man verifiera siffrorna bakom diagrammen?

12 people gillar det här.

trorjaginte 2 timmar sedan som svar till danbanan
Här finns siffrorna hos SCB

http://www.ssd.scb.se/database...
2 people gillar det här.

Swingitlikeeddie 1 timme sedan som svar till danbanan
http://www.ssd.scb.se/database... direktlänk till siffrorna allt finns på www.scb.se

Swingitlikeeddie 1 timme sedan som svar till danbanan
Nehe att göra en direktlänk verkade inte funka men du går in på scb och väljer statistikdatabasen där kan du få fram allt möjligt iallafall om du söker

gubbenogumman 3 timmar sedan
Grekisk konkurs =Kluddskallar/skattefuskare
Svensk konkurs =Kluddskallar/socialbidrag
19 people gillar det här.

Kapten_Krok Top 10 3 timmar sedan
Mannen på soc säger att barnen mår dåligt och dom har ont om pengar. Ja men måste dom ha senaste iPhonen, X-box, Playstation, 60" platt-TV och allt nytt och dyraste då?

Vi hade inte det bästa och nyaste som barn men klarade oss jättebra ändå och lekte med det som fanns. Man rättar munnen efter matsäcken.
54 people gillar det här.

mittmotto Top 10 3 timmar sedan
Bra AP mycket bra, men detta måste ut till Svensson som sitter hemma i soffan och tror att detta bara är Svenskar, för enligt regeringen så jobbar ju dom flesta invandrare och betalar skatt till våra pensioner.

kvinnors timberland stövlar billiga

timberland støvler til salg
vita timberland stövlar
timberland biblioteket
todas as botas de madeira branca

Vårt land. - Flottans män

En tidig morgon i september 1. Nu stiger solen, dimman lättar En

Hämta Uti:s infoblad här!

Uti – Utländska tekniker och ingenjörer

fokus Uti – nr.5 (augusti 2011)

Starkt intresse för maltwhisky? Vill du veta mer om

A4 Whiskyresa.indd - Singelmaltwhisky.se

Hälge Whisky - ”The Famous Moose”

säljblad här. - Strömstad Spa

Ladda ner PDF

Nordic Whisky Capital AB – delårsrapport juni 2014

Länk till utskriftsvänligt sånghäfte

`



Upcoming Events

xx/xx/xx:  Special Sale on all products from noon until 3:00 pm!

xx/xx/xx:  Mayor Bob will be on hand for the ribbon cutting ceremony marking the opening of our newest location!

xx/xx/xx:  More stuff!